www.dolmanvlet.nl

De eerste zomer zijn we lekker gaan varen met onze aanwinst, wel een blocknote mee want als je een poosje aan boord hebt vertoeft weet je precies waar de makken zitten en hoe je zaken wilt hebben.

Direct na de zomervakantie 2002 heb ik de kast waar de koelkast in zit, verbouwd en de scheiding keuken stuurhuis opengewerkt, dit geeft een ruimtelijk effect en kunnen we een grotere koelkast plaatsen met de deur in de salon. Na het vaarseizoen is de gehele keuken en de voorpiek geheel gesloopt, keuken wordt iets vergroot, wand en deur naar de voorhut veranderd en verplaatst waardoor er in de voorpiek een tweepersoons bed kan worden gecreĆ«rd met ook nog een kastenwand. Het piekschot hebben we ook deels er uitgehaald want tijdens de aankoopkeuring had ik al gezien dat de ankerkettingbak verrot was (een kwaal bij deze schepen). Verder is op de werf het roer onder de boot vandaan gezaagd om de schroefas te kunnen verwijderen, deze had speling op het buitenlager, de werf heeft de as afgedraaid en een bus in het buitenlager gemaakt. Alle ramen en poorten en schuifluik zijn uit/van het schip gehaald, de schuiframen zijn voorzien van nieuw raamloop. Veel heel veel pamuur hebben we verwijderd, het gehele schip met een 2 componenten verfsysteem geschilderd (De IJssel), RvS bolders bijgeplaatst, de lucht happers op het dek er af gezaagd, daarachter zat zoveel roest dat ik tijdens het ontroesten in de stuurhut terecht kwam! We hebben nu demontabele RvS kappen gemaakt. Alle doorvoeren zijn vervangen, het bovenwater toilet er uit, nieuw stuk bodem ingelast enz. Na de tewaterlating in maart heb ik de toilet -doucheruimte weer geheel opnieuw gemaakt, dit keer met een echte douche! Verder heb ik tijdens deze verbouwing alle waterleidingen van koper gemaakt en de pompinstallatie onder de kuipvloer naast de watertank gemaakt, er lopen nu geen waterleidingen meer in de machinekamer! Ook heb ik al rekening gehouden en daarvoor alle leidingen direct gelegd (koper) voor een later in te bouwen Cv systeem met radiatoren en een echte ketel.

1103 (102) 1103 (90) 1103 (100)

1103 (99) 1103 (103)

1103 (97) 1103 (101)

1103 (96) 1103 (95)

1103 (98) 1103 (81)

Vletten